Понад 300 шкіл вже підключені до «Мрії»: Україна створює цифрову освітню екосистему - Besarabia News

Понад 300 шкіл вже підключені до «Мрії»: Україна створює цифрову освітню екосистему

фото: ukr.radio

В Україні стрімко розвивається державна цифрова освітня платформа «Мрія» – інноваційна екосистема для учнів, батьків і педагогів

Станом на сьогодні до системи вже підключено понад 300 шкіл, а ще близько 1400 – перебувають на етапі підключення. Про це в етері Українського Радіо повідомила генеральна директорка Директорату цифрової трансформації Міністерства освіти і науки України Роксолана Швадчак.

За словами Швадчак, активна цифровізація освітньої сфери в Україні стала відповіддю на виклики пандемії COVID-19 і повномасштабної війни

Якщо в інших країнах цифрові освітні рішення розглядають як допоміжний інструмент, то в Україні – це питання доступу до освіти та елементарного виживання.

«Ми сприймаємо цифровізацію як якісну альтернативу очному навчанню, без якої освітній процес був би фактично зруйнований у надзвичайних умовах»,

— зазначила Швадчак.

Міністерство освіти і науки визначило п’ять стратегічних цілей цифровізації:

  1. Інфраструктурна база. Оснащення навчальних закладів сучасним обладнанням, підключення до інтернету та забезпечення програмним забезпеченням. Уже передано понад 300 тисяч одиниць техніки до шкіл по всій країні.
  2. Підвищення цифрової компетентності. Міністерство активно навчає вчителів використанню освітніх платформ і інструментів, залучаючи міжнародних партнерів — Google, Microsoft та інші.
  3. Створення якісного електронного контенту. Платформа «Всеукраїнська школа онлайн» вже охоплює повний шкільний курс для 5–11 класів — від уроків і тестів до домашніх завдань.
  4. Онлайн-сервіси. Впровадження електронних послуг — від подачі документів до відображення дипломів у додатку «Дія». Мета — мінімізувати людський фактор і зменшити бюрократичне навантаження.
  5. Якісні аналітичні дані. Перехід до динамічного збору актуальної статистики з освітніх закладів у режимі реального часу для ухвалення оперативних управлінських рішень.

Центральним елементом цифрової трансформації стала екосистема «Мрія»

Вона включає мобільний застосунок для батьків і учнів, а також веб-портал для вчителів і адміністрацій. Учасники освітнього процесу отримають доступ до електронних щоденників, оцінок, розкладів, навчальних планів та важливих сповіщень — зокрема про повітряні тривоги та укриття.

Ключовою функцією «Мрії» стане персоналізоване навчання на основі штучного інтелекту. Система зможе автоматично визначати сильні та слабкі сторони учня й підбирати індивідуальний контент для покращення результатів.

Розробка проєкту здійснюється за ініціативи Президента України Володимира Зеленського, під керівництвом Міністерства цифрової трансформації, у тісній співпраці з Міністерством освіти і науки, яке забезпечує методологічну та нормативну підтримку.

Ще один важливий етап – цифровізація освітніх оцінювань

Замість традиційного ЗНО впроваджено Національний мультипредметний тест (НМТ), який учні складають в електронному форматі. Нова система дозволяє оперативно отримувати результати, а також забезпечує участь дітей за кордоном — минулого року НМТ проводили у 38 країнах.

Цифрова система вже використовується й для вступу до магістратури: оцінювання на кшталт ЄФВВ (єдине фахове вступне випробування) також проводиться в електронній формі.

Попри всі переваги цифрових рішень, у МОН наголошують: дистанційна освіта не може повністю замінити очну

Особиста присутність вчителя, соціалізація та емоційна взаємодія залишаються ключовими елементами ефективного навчального процесу.

«Дистанційка дає доступ до знань, але не забезпечує повноцінного розвитку дитини без живої комунікації з учителем та однолітками»,

— зазначила Роксолана Швадчак.

Джерело: Українське радіо

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *