фото: pexels
Станом на червень 2025 року українці завезли до країни 131 розкішну автівку, яка підпадає під податок на розкіш
Це суттєво менше, ніж у 2024 році, коли таких авто було 448, та втричі менше від рекордного 2023-го (584 автомобілі). Водночас це все ще більше, ніж до повномасштабного вторгнення – у 2021 році в країну ввезли лише 92 такі авто.
Porsche і Київ – лідери преміум-ринку
Згідно з даними Опендатабот, найбільше розкішних авто у 2025 році опинилися у Києві – 43% від усіх ввезених. Ще 13% поїхали до Київської області, по 9% – до Одеської та Львівської областей.
Беззаперечним фаворитом українського преміум-сегмента є Porsche, які становлять 63,4% від усіх завезених розкішних авто. Найпопулярніші моделі – Porsche Taycan (41%) та Porsche Cayenne E-hybrid (8%). На другій позиції Mercedes-Benz – 21,4%, з акцентом на S 450 та S 580 4Matic.
Інші бренди, які потрапили до українських доріг:
- Audi – 6.1%
- Rolls-Royce – 5.3%
- Aston Martin – 3.1%
- Lamborghini – 0.8%
Після значного падіння в 2022 році (всього 20 авто через війну), ринок розкоші відновився у 2023 році, коли за 5 місяців було завезено 584 автомобілі
Проте вже другий рік поспіль спостерігається спад: 2024 рік – 448 авто, 2025 – 131 за той самий період.
Цікаво, що у 2025 році 47% розкішних авто – електромобілі, ще 23% – гібриди, і лише 19% – бензинові моделі, що вказує на зростання інтересу до екологічного транспорту навіть у преміум-сегменті.
Податок на розкіш: що потрібно знати
Автомобілі, вартість яких перевищує 3 мільйони гривень і які не старші 5 років, підлягають транспортному податку – 25 тисяч гривень на рік. Станом на 2025 рік у реєстрі 338 моделей, що підпадають під це оподаткування (у 2024 році їх було 468).
За січень-квітень 2025 року, власники таких авто сплатили 87,2 млн грн податку – це на 12% більше, ніж за аналогічний період 2024-го. Найбільше коштів надійшло з Києва – 26,5 млн грн.
Серед найдорожчих автомобілів, які з’явилися цьогоріч:
- Rolls-Royce Cullinan Black Badge за 700 тис. доларів (Київ)
- Rolls-Royce Spectre за 600 тис. доларів
Попри війну, економічну невизначеність і податкові зобов’язання, ринок розкішних авто в Україні продовжує функціонувати
Porsche залишаються беззаперечними лідерами, а Київ – центром преміальної мобільності. Хоча динаміка імпорту сповільнилася, структура покупок вказує на зміну пріоритетів: усе більше українців обирають електрокари навіть серед luxury-моделей. Як і у випадку з будь-яким іншим сегментом економіки, остаточну картину сформує час – і податкові звіти наступного року.