фото:Одеська обласна прокуратура
На Одещині викрито молодого шахрая, який, маскуючись під співробітника банківської служби безпеки, ошукував українських військовослужбовців
За даними слідства, 19-річний мешканець регіону створив цілеспрямовану схему онлайн-шахрайства, жертвами якої стали захисники України.
Про це повідомляє Одеська обласна прокуратура, яка здійснює процесуальне керівництво у справі.
Зловмиснику вже повідомлено про підозру за ч. 4 ст. 190 (шахрайство) та ч. 5 ст. 361 (несанкціоноване втручання в роботу автоматизованих систем) Кримінального кодексу України.
За даними правоохоронців, молодик обирав у якості жертв діючих військовослужбовців
Телефонуючи їм, він представлявся співробітником служби безпеки банку. Під виглядом нібито захисту рахунків від стороннього втручання він психологічно впливав на військових і переконував їх повідомити конфіденційну інформацію:
- реквізити банківських карток,
- одноразові коди підтвердження,
- паролі до онлайн-банкінгу,
- дані для зміни паролів.
Отримавши повний доступ до банківських рахунків, підозрюваний переказував кошти постраждалих на власні рахунки, фактично викрадаючи гроші з цифрових гаманців захисників.
На даний момент встановлено чотирьох потерпілих, збитки яких становлять майже 100 тисяч гривень



Слідство триває, правоохоронці вживають заходів щодо встановлення інших можливих жертв афериста.
За клопотанням прокуратури судом обрано запобіжний захід — тримання під вартою з можливістю внесення застави.
Справу веде кіберполіція
Досудове розслідування здійснюють слідчі Слідчого управління ГУНП в Одеській області, а оперативний супровід – Управління протидії кіберзлочинам в Одеській області Департаменту кіберполіції Нацполіції України.
У прокуратурі наголошують: відповідно до статті 62 Конституції України, особа вважається невинуватою, поки її вину не буде доведено у встановленому законом порядку і закріплено обвинувальним вироком суду.
Цей випадок став черговим нагадуванням про зростаючу активність кіберзлочинців на тлі війни
Вони цілеспрямовано атакують найбільш вразливі групи – зокрема, військовослужбовців, які часто не мають змоги оперативно перевіряти інформацію чи звертатися до банку. Тож правоохоронці закликають громадян бути обачними, не передавати персональні банківські дані телефоном та негайно звертатися до кіберполіції у разі підозрілих дзвінків.