фото: УСІ
З 6 серпня 2025 року Україна офіційно відновила рух суден морським підхідним каналом гирла «Бистре» на ділянці річка Дунай — Чорне море
Це рішення відкриває додаткові можливості для експорту та логістики в умовах воєнного часу, коли кожен безпечний маршрут має стратегічне значення.
Як повідомляє Адміністрація морських портів України, прохід каналом наразі дозволено суднам із осадкою до 4,5 метра, виключно у світлу пору доби та за обов’язкової присутності лоцмана
Такий режим роботи забезпечує максимальний рівень безпеки, враховуючи специфіку акваторії та близькість до зон підвищеного ризику.
Перед відкриттям фахівці, у тому числі військові моряки ЗСУ, провели комплексне обстеження маршруту. Зокрема, було виконано проміри глибин і протимінне обстеження в районі аварійного земснаряда «Інгульський».
За підсумками робіт спеціалісти ухвалили позитивне рішення щодо безпечного відновлення руху як альтернативного маршруту для суден.
Організація судноплавства через «Бистре» відбувалася у тісній координації з усіма профільними службами. Канал перевірили на технічний стан, а також забезпечили необхідну інфраструктуру для оперативного і контрольованого руху.
Відновлення роботи гирла «Бистре» має важливе значення для України з кількох причин:
- Логістична гнучкість — додатковий шлях між Дунаєм та Чорним морем зменшує навантаження на інші маршрути.
- Експортний потенціал — покращує можливості для транспортування аграрної та іншої продукції в умовах блокування традиційних морських шляхів.
- Безпековий аспект — демонструє здатність України оперативно відновлювати критичну інфраструктуру навіть під час війни.
Таким чином, «Бистре» знову стає не лише географічним, але й стратегічним каналом — символом того, що українська морська інфраструктура продовжує працювати та розвиватися, незважаючи на виклики воєнного часу.
Джерело: УСІ