В Одеському порту зірвалася реконструкція причалу за 539 мільйонів гривень - Besarabia News

В Одеському порту зірвалася реконструкція причалу за 539 мільйонів гривень

фото: Facebook/ОМТП

В Одесі не відбулися торги на реконструкцію причалу №7 Одеського морського порту, очікувана вартість яких становила понад 539 мільйонів гривень.

Причиною стало те, що жодна компанія не подала тендерну пропозицію.

Згідно з даними платформи державних закупівель Prozorro.

У серпні Одеська філія ДП «Адміністрація морських портів України» (АМПУ) оголосила відкриті торги з особливостями на виконання масштабних будівельних робіт із реконструкції причалу

Завершити роботи планували до кінця 2027 року.

Однак уже на етапі подання заявок тендер викликав резонанс серед потенційних учасників.

Серед ключових проблем:

  • надмірні вимоги до учасників: потрібно було надати чинне Свідоцтво від Регістру судноплавства України або іншого кваліфікаційного товариства. Потенційні підрядники наголошували, що отримання документа займає щонайменше місяць, а це фактично позбавляло їх можливості подати заявку вчасно;
  • вимога досвіду з роботами класу наслідків СС3: учасники зазначали, що чимало компаній мають підтверджений досвід лише на об’єктах СС2, що також релевантно для портової інфраструктури;
  • неврахування специфіки воєнних умов: багато підрядників не могли підтвердити досвід робіт у портах Керчі, Маріуполі, Бердянську, Євпаторії та Феодосії через окупацію;
  • непропорційність вимог: замовник вимагав підтверджений досвід улаштування залізничних колій, проте не вимагав досвіду з днопоглиблення, яке входило до проєкту.

АМПУ пояснила, що встановлені критерії покликані підтвердити кваліфікацію виконавців, і відмовилася змінювати умови.

Внаслідок цього до 9 вересня 2025 року не надійшло жодної заявки, і торги було скасовано.

Це не перший випадок, коли навколо закупівель в Одеському порту виникають питання

У серпні тут уклали контракт на термомодернізацію автобази вартістю понад 22 мільйони гривень.

Водночас частина матеріалів на ринку коштує вдвічі дешевше. Дешевшого конкурента відхилили через формальні помилки в документах, що може призвести до переплати щонайменше 1,5 мільйона гривень.

Реконструкція причалу №7 наразі залишається без виконавця

Зрив цього проєкту може негативно позначитися на розвитку портової інфраструктури, особливо в умовах, коли дунайські та чорноморські порти залишаються ключовими для українського експорту.

Фахівці вважають, що для уникнення подібних ситуацій замовники мають встановлювати більш реалістичні та збалансовані вимоги до учасників, що не обмежуватимуть конкуренцію, а забезпечуватимуть якісний вибір підрядника.

Джерело: Інтент

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *