фото: find-way.com.ua
У соцмережах поширилася петиція з пропозицією збудувати в Одесі метро
Її автор – одесит Владислав Старіков – закликає розпочати проєкт після перемоги України. Попри серйозність задуму, реакція містян виявилася здебільшого іронічною.
Документ зареєстрований на платформі «Соціально активний громадянин» 14 липня 2025 року
Станом на 30 вересня звернення зібрало 135 підпис із необхідних тисячі.
Автор пропонує збудувати метрополітен, аргументуючи, що такий транспорт розвантажить міські дороги та стане зручним рішенням для мешканців і туристів.
Старіков наголошує: план метрополітену для Одеси вже існує – він навіть внесений до міського плану розвитку.
Ідея метро в Одесі не нова
Ще у 1960–70-х роках місто розглядалося як перспективне для будівництва підземки через інтенсивне зростання населення.
У різні роки з’являлися кілька варіантів схем метрополітену – від класичної підземної до легкого метро чи швидкісного трамваю.
Втім, складна геологія (піщані ґрунти, катакомби, близькість моря) і висока вартість робіт зробили проєкт надзвичайно дорогим та ризикованим.
У результаті Одеса залишилася єдиним містом-мільйонником України без метро.
У соцмережах одесити традиційно відреагували з гумором
Користувачі пишуть, що «метро в Одесі побудують разом із канатною дорогою до моря і тунелем до Стамбула». Інші згадують, що «катакомби під містом – то й є наше метро, тільки без поїздів».
Разом із жартами лунають і тверезі оцінки: нині головним пріоритетом міста є відновлення критичної інфраструктури та безпекових об’єктів.
Метрополітен – проєкт майбутнього, який потребує колосальних фінансів і десятків років роботи.
Фахівці зазначають, що будівництво метрополітену в Одесі можливе лише за умови величезних інвестицій і використання сучасних технологій укріплення ґрунтів
Навіть у мирний час вартість одного кілометра підземки оцінюється у сотні мільйонів доларів.
Тому більш реалістичними виглядають альтернативи – розвиток швидкісного трамваю чи легкого метро на базі вже існуючої трамвайної мережі. Подібні рішення вже працюють у Європі, зокрема у Варшаві та Лейпцигу.
Отже петиція про метро в Одесі радше символізує мрію містян про сучасний транспорт і європейський рівень комфорту
Однак у найближчій перспективі реальніше говорити не про підземку, а про модернізацію наявної інфраструктури.
Це класика! Одесське метро – це вже такий собі міф, що зрівнянний лише з тунелем до Стамбула чи канатною дорогою до моря. 😄 Хоча ж катакомби під нами – це вже потужна інфраструктура, просто без поїздів! 😉 Також цілком зрозуміло, що зараз пріоритет – на відновленні, адже будувати метро, як писали, дороже за тунель до Стамбула. Тож давайте триматимемося за наших катакомб і чекатимемо канатної дороги, а поки що раді бачити модернізацію того, що є. Мрія про метро – це добре, але наразі, мабуть, варто сприймати це з гумором, як і петицію про нього.